In Memoriam Lona Huisman-Aronstein

Bedroeft hebben we kennis genomen van het overlijden van Lona Huisman op 15 april 2022. Lona is 85 jaar oud geworden.

Lona heeft zich jarenlang voor de VVD Zwijndrecht ingezet. Van 1978 tot 1987 is ze bestuurslid geweest. Met veel toewijding en enthousiasme heeft Lona Huisman in deze periode voor de VVD tal van activiteiten verricht en onder andere ook het huis opengesteld als hoofdbureau tijdens de verkiezingscampagnes.

In 1987 kwam Lona in de gemeenteraad. Zij heeft ruim 9 jaar lang als raadslid met passie en toewijding de portefeuille Welzijn behartigd. In deze periode heeft ze het VVD programma maximaal vertegenwoordigd en veelvuldig samenwerkingen opgezet met andere partijen om zaken voor elkaar te krijgen.

Ook na haar actieve periode voor de VVD bleef Lona nou betrokken bij de VVD. Daar waar het kon was ze bij alle thema-avonden en algemene ledenvergaderingen aanwezig.

Naast al haar inzet voor de VVD was Lona ook verder inde Zwijndrechtse gemeenschap zeer actief. Zo was ze 12 jaar lang bestuurslid in de Vereniging Patiƫntenberaad Zwijndrecht en H.I. Ambacht. Barcommissielid bij Hockey Club Derby. En ruim 20 jaar actief in het Wijkplatform Walburg.

We zullen Lona blijven herinneren als een betrokken liberaal en zullen haar zeer gaan missen.

We wensen haar familie en alle die haar dierbaar waren sterkte met dit verlies.

Namens de VVD Zwijndrecht/Heerjansdam

Robert Kreukniet